We wrześniu 2019 go udało nam się nieco przedłużyć lato, za sprawą wydarzenia „Projekt 50 tka”. Otóż kolejny kolega Krzysztof od poprzedniego roku mnie prosił o zorganizowanie rejsu tam gdzie ciepło, miło i przyjemnie  – najlepiej na Chorwacji.

Tak więc się i wydarzyło – przez pół roku korespondowaliśmy z załogą, wybieraliśmy jacht, samochód na drogę, zaopatrzenie – tak by Panowie  – bo to męski wyjazd miał być i dla wszystkich załogantów  pierwszy raz na rozkołysanej wodzie, byli zadowoleni.

O tyle wydarzenie było ważne dla wszystkich, że Panowie się znają jak łyse konie jeszcze z ławy szkolnej a życie tak szybko płynie, że zanim się oglądnęli to wszystkim w roku 2019 stuknęło 50 lat. Ustaliliśmy zatem wszystko i przygotowaliśmy męską wyprawę by hucznie obchodzić pół wieku rzeczonych jegomości.

21 Września byliśmy rankiem w Trogirze, gdzie odbieraliśmy jacht i skąd wychodziliśmy cieszyć się żeglarstwem w miłych, ciepłych i przyjaznych warunkach morskich.

W tygodniowym rejsie odwiedziliśmy Maslinice, Komize, Rogać, oraz kilka urokliwych i cichych zatoczek w których staliśmy na kotwicy korzystając z pogody, słońca, cieplej wody oraz wesołego towarzystwa.

Nawet nie wiedzieliśmy kiedy tydzień przeleciał i trzeba było rozpocząć powrót do domu. Czas wykorzystaliśmy maksymalnie jak się dało na odpoczynku, wspólnych rozmowach, pływaniu wpław oraz pod żaglem, śmiechu i wzajemnych żartach. – Jednym słowem dobrze spędzone chwile. Pięciu Jubilatów, 7 dni urodzin życzenia spełnią się na pewno.